Gamle gulvbrædder får nyt liv
» Read more about: Gamle gulvbrædder får nyt liv »
Læs mereVi som vores kundes partner, drives og engageres ud fra visionerne, vi inddrages i. I flere tilfælde er vi blevet inviteret ind som strategisk sparringspartner i de tidlige faser af et projekts tilblivelse.
Således blev vi det også hos den danske gulvproducent Dinesen, der sad med en vision om at etablere en produktion af egetræsgulve.
Forudsætningen for at udvikle det korrekte projekt, var at etablere et solidt beslutningsgrundlag.
Hertil leverede vi en dyb analyse af Dinesens omsætningstal, der afslørede primærproduktionen løsningen skulle håndtere.
I en proces, hvor vi arbejdede med visioner og strategisk var det yderst nødvendigt med et faktabaseret grundlag, som man kan holde antagelser og visioner op imod, for på den måde at efterprøve teser og scenarier.
Fabrikkens forædling af råmaterialet blev centreret omkring dataopsamling på den enkelte gulvplanke.
Det er således muligt at spore en færdig gulvplanke igennem produktionen, tilbage til underleverandøren, og direkte ud i den skov træet er fældet – det er muligt at fortælle gulvets historie fra ende til anden.
Dette muliggøres kun, fordi hver planke identificeres med en unik RFID-mærke, som indeholder alt information om planken: dimensioner, kvalitet, farve, produktionstidspunkt, underleverandør etc.
Erfaringerne fra projektet har været mange, men succesen er i høj grad drevet af en proaktiv og engageret teaminvolvering på tværs af kunde, Nicholaisen og leverandørerne.
For at du kan være sikker på at vælge den rigtige løsning første gang til din produktion, skal du vælge en samarbejdspartner, der giver dig kompetent sparring gennem en åben dialog med fokus på at bygge fælles værdier.
Læs mere