Implementering af mixed reality-teknologi

Ny mixed reality-teknologi sparer kunderne for rejsetid og skruer ned for omkostningerne.

Jesper Nicholaisen

Konsulent
jn@nicholaisen.dk +45 20 95 47 11

Under pandemien har vi implementeret en ny mixed reality-teknologi, som ikke alene sparer kunderne for rejsetid og skruer ned for omkostningerne, men som også allerede har været det afgørende element for salget af maskiner i millionklassen. Brillen er indbygget med virtual reality og augmented reality, og hvor det er muligt for den person, som bærer brillen, at dele synsfelt med andre. Og den investering har ikke alene vist sig at øge salgsmulighederne under COVID-19, men også styrket forretningen permanent i dag:

“Med den virtuelle teknologi er det blevet muligt for vores potentielle og eksisterende kunder at deltage, når vi eksempelvis tester maskiner hos en leverandør i Italien – vel og mærke uden at være til stede. I stedet er de med på et videomøde, hvor de i realtid kan se maskinen på et meget detaljeret niveau, stille spørgsmål, få kørt forskellige test og sammenholde tekniske tegninger i 3D med maskinen”, fortæller Jesper Nicholaisen, og fortsætter:

“Det betyder, at kunden, der står over for en millioninvestering, opnår samme gode mavefornemmelse, som de ville gøre på et fysisk møde – og det har medført salg af flere maskiner til millionbeløb. Faktisk har der været så god en respons på teknologien, som da også kan spare kunderne for dyrebar tid og rejseomkostninger, at det nu har styrket vores forretning betydeligt og er en integreret del af de muligheder, som vi tilbyder vores kunder.”

Kunden, som har benyttet sig af teknologien og som har fabrik i Letland, manglede akut en ny CNC-maskine til fræsning af træ, og normalvis ville adskillige beslutningstagere fra Letland skulle rejse til Hørning for en fremvisning af maskinen. Nu var det muligt blot at tage del i mødet virtuelt.

“Når man står overfor at skulle investere et millionbeløb i en maskine, er det selvsagt vigtigt at se maskinen an og foretage test. Men da Nicholaisen tilbød, at vi kunne gøre det virtuelt, var det en mulighed, vi straks greb. Normalvis vil det foruden at koste tid og penge være svært for os at få beslutningstagerne til at hive flere dage ud af kalenderen til den slags besøg. Samtidig blev det pludselig muligt for os at involvere flere personer tidligt i processen, og det er bestemt vigtigt for at skabe ejerskab og foretage de rigtige investeringer”, forklarer project manageren hos kunden.

Jesper Nicholaisen forklarer, at vi har tænkt os at fortsætte med at tilbyde brugen af Microsoft HoloLens og virtuelle møder ved fremvisninger, tests samt godkendelser fremadrettet, mens han også ser et stort uudnyttet potentiale, når det kommer til service og reparationer:

“I fremtiden kunne vi godt tænke os at udstyre vores teknikere med de virtuelle briller. I de tilfælde, hvor de ikke selv kan finde fejlen på en maskine, kan de således benytte de virtuelle briller og få kyndig assistance fra vores udenlandske leverandører. På den måde kan de sikre en lynhurtig support, og dermed kan omkostningstunge stop i produktionen undgås”, afslutter han.

Tilmeld dig til Nicholaisens nyhedsbrev.

Your Efficiency Partner

For at du kan være sikker på at vælge den rigtige løsning første gang til din produktion, skal du vælge en samarbejdspartner, der giver dig kompetent sparring gennem en åben dialog med fokus på at bygge fælles værdier.

Læs mere
  • Information
  • Nicholaisen A/S
  • Sønderskovvej 17
  • 8362 Hørning
  • CVR: 19454770
  • Kontakt
  • T +45 8692 4711
  • info@nicholaisen.dk